DCJBC
Cíle, zásady, cílová skupina, poslání, cíle
- respektování práv uživatele
- respektování volby uživatele
- respektování individuality uživatele
- respektování potřeb uživatele
- respektování celostního přístupu
Poskytujeme ambulantní a pobytové sociální služby osobám, které mají
sníženou soběstačnost z důvodu věku nebo zdravotního postižení,
jejichž situace vyžaduje pomoc jiné fyzické osoby.
Našimi uživateli jsou:
- osoby s mentálním postižením ve stupni závislosti I. až IV.
- osoby s kombinovaným postižením
Věková struktura cílové skupiny:
- starší děti (11 - 15 let)
- dorost (16 - 18 let) mladí dospělí (19 - 26 let) dospělí (27 - 64 let) mladší senioři (65 - 80 let)
Podpora osob s mentálním nebo kombinovaným postižením dle jejich
individuálních schopností tak, aby dosáhli maximální možné míry
nezávislosti a umožnit jim způsob života srovnatelný s jejich
vrstevníky.
Veřejným závazkem chceme informovat potencionální uživatelé, jejich
rodinné příslušníky a širokou veřejnost o našem poslání a cílech,
principech okruhu osob, kterým je služba určená. Měl by sloužit jako
pomocník při vyhledávání vhodné služby pro sebe nebo blízké. Má
přímou návaznost a úzce souvisí s osobními cíli uživatelů. Rozsah a
forma pomoci a podpory musí vždy zachovávat lidskou důstojnost.
Pomoc musí vycházet z individuálních potřeb, na osoby musí působit
aktivně, podporovat jejich rozvoj samostatnosti, motivovat je k
činnostem, které nevedou k dlouhodobému setrvávání nebo prohlubování
nepříznivé sociální situace. Posiluje sociální začleňování. Službu
poskytujeme v zájmu našich uživatelů a v náležité kvalitě tak, aby
vždy bylo zajištěno dodržování lidských práv a základních svobod.
Správným, odpovídajícím a přiměřeným působením na naše uživatele se
snažíme o maximální rozvoj osobnosti, schopností a dovedností
uživatele a jeho seberealizace při respektování jeho možností a
schopností. Veřejný závazek směřuje k tomu, aby osoby v nepříznivé
sociální situaci zůstali součástí veřejného společenství, mohli žít
v co největší míře běžným způsobem života, mohli využívat místní
instituce, které poskytují služby veřejnosti. Veřejným závazkem
směřujeme k tomu, aby lidé v nepříznivé sociální situaci zůstali
součástí veřejného společenství, mohli žít způsobem života, který se
co nejvíce podobá životu jejich vrstevníků. Chceme, aby naši
uživatelé využívali místní instituce, které poskytují služby
veřejnosti, přirozené vztahové sítě a své vlastní možnosti a
dovednosti. CDS vytváří příležitosti k tomu, aby uživatelé mohli
uplatňovat vlastní vůli, jednat na základě vlastních rozhodnutí, aby
mohli zůstat sami sebou. Naši uživatelé si mohou vybrat činnosti a
aktivity, kterých se v CDS účastní, mají své místo, oběd si vybírají
ze 4 jídel, sami rozhodují, do čeho se převléknou, o pitném režimu
apod. Zpracované informace o našem zařízení jsou publikovány na
informačních letácích, na internetových stránkách. Obsahem informací
je naše poslání a cíle, způsob, jakým chceme cíle naplňovat, cílová
skupina uživatelů, jaké služby nabízíme, kontakty. Centrum denních
služeb se prezentuje na veřejných akcích – prezentační výstavy,
sportovní akce, kulturní akce. Navštěvujeme akce pořádané místní
komunitou. Zařízení pořádá veřejně přístupné akce – Den otevřených
dveří, Karneval. Jsme otevření veřejnosti, umožňujeme praxe
studentům, brigády, konzultace, to za podmínek stanovených vnitřním
řádem zařízení. Spolupracujeme s dobrovolníky, za předem stanovených
podmínek a na základě Dobrovolnické smlouvy. Zařízení poskytuje
aktuální informace našim uživatelům, opatrovníkům, rodinným
příslušníkům, ve vnitřních prostorách zařízení – nástěnky, pohovory.
Dále zveřejňujeme informace v místním tisku a v regionální TV.
Naší hlavní činností v CDS je poskytování ambulantních služeb sociální péče na
smluvním základě podle Zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách a Vyhlášky
č. 505/2006 Sb. ze dne 15.11.2006
- pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu
- pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu
- poskytnutí stravy nebo pomoci při zajištění stravy
- zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
- sociálně terapeutické činnosti
- pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
- nácvik dovedností pro zvládání péče o vlastní osobu, soběstačnosti a dalších činností vedoucích k sociálnímu začlenění
- podpora vytváření a zdokonalování základních pracovník návyků
Jednání se zájemcem o sociální službu, standard č. 3 Zájemce se o sociální službě dozví:
- na webových stránkách, kde najde potřebné dokumenty
- telefonicky
- z informačního letáku
- osobní návštěva
Jednání se zájemcem o službu:
- vedou: ředitelka organizace, sociální pracovník, vedoucí služby
- poskytují důležité informace o službě, seznámí zájemce s podmínkami a provozem služby, s rozsahem poskytované péče
- uskuteční prohlídku zařízení
- předají žádost o poskytnutí sociální služby, popř. její alternativní formu, pomáhají žadateli při vyplnění, pokud je potřeba
- sociální pracovník žádost zaeviduje
Uzavírání smlouvy o poskytnutí sociální služby, standard č. 4 :
Smlouva se zájemcem se uzavírá písemně, na základě vyplněné a podepsané Žádosti o poskytnutí sociální služby. Je uzavřena mezi žadatelem, popř. jeho zákonným zástupcem a statutárním zástupcem organizace. Vzor Smlouvy je k dispozici u sociálního pracovníka. K dispozici je alternativní forma. Smlouva je ve dvojím vyhotovení, uzavíraná na dobu určitou, po adaptační době na dobu neurčitou.Úhrada za poskytované sociální služby :
Sociální služba se poskytuje za úhradu, dle aktuálního ceníku, který obdrží zájemce při jednání o službě. Ceník je zveřejněn na webových stránkách zařízení. Výše úhrad se řídí platným zákonem č. 108/2006Sb., o sociálních službách a prováděcí vyhláškou č. 505/2006Sb.- Zájemce o službu, uživatel služby, zákonní zástupci, důvěrná osoba, zaměstnanec, kterého si uživatel vybral, jakýkoliv občan.
- Ústně, písemně, anonymně do schránky, telefonicky, emailem, alternativní formou u neverbálně komunikujících.
- U ředitele/ky zařízení, vedoucího sociálního úseky, vedoucí denní služby, u kteréhokoliv zaměstnance.
- Uživatel může Smlouvu vypovědět kdykoliv i bez udání důvodu.
- U ředitele/ky zařízení, Poskytovatel může Smlouvu vypovědět z důvodů, kdy uživatel hrubě porušuje své povinnosti a závazky vyplývající ze Smlouvy.
Stížnost může podat:
Způsob podání stížnosti:
Stížnost může být uplatňována:
Důvody ukončení poskytování sociální služby:
Prostředí, ve kterém je služba poskytovaná, kapacita:
Objekt je umístěn v klidné části centra města a je dobře dostupný MHD i pěšky. Nachází se mezi hlavním vlakovým nádražím a točnou tramvajové linky spojující Jablonec nad Nisou s Libercem. V blízkosti jsou zastávky MHD a poliklinika. Velkou výhodou je parkovací plocha před budovou. Kolem CDS je terasa, která je využívána k relaxaci a odpočinku. V sousedství je obchod s potravinami, kam si klienti mají možnost chodit nakupovat.Budova je dvoupodlažní, bezbariérová, vybavená specifickými pomůckami pro zajištění maximální nezávislosti uživatelů: stropní transportní zařízení, mobilní zvedací systém, sprchové a toaletní křeslo. Uživatelé mají možnost využívat odpočinkové místnosti. Dbáme na čistotu a hygienu.
Kapacita služby:
40 osob.Provozní doba:
pondělí až pátek tj. pracovní dny od 6,30 do 19,00 hodin.Územní působnost sociální služby.
Sociální služba je poskytována v rámci Libereckého kraje.Transformace v Domově a Centru denních služeb Co je to Transformace?
Transformace je změna velkokapacitních institucí pro lidi s postižením na bydlení a podporu v běžné společnosti. Přestože lze v institucích poskytnout fyzické bezpečí, jídlo a střechu nad hlavou, nemohou lidem s postižením nabídnout pocit spokojenosti a úspěchu, který je spojen se začleněním do společnosti, s možností být milován a oceňován přáteli a příbuznými.Lidé s postižením díky transformaci přecházejí z velkých ústavů do bytů či rodinných domů v běžné zástavbě a žijí způsobem života, který je obvyklý pro jejich vrstevníky.
Zajímají Vás další informace o Transformaci sociálních služeb? Doporučujeme nahlédnout na webové stránky www.trass.cz
DCJBC
Máte dotazy?